Nog maar 12 nachtjes slapen! - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Rebekka Oosterhuis - WaarBenJij.nu Nog maar 12 nachtjes slapen! - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Rebekka Oosterhuis - WaarBenJij.nu

Nog maar 12 nachtjes slapen!

Door: Rebekka

Blijf op de hoogte en volg Rebekka

15 Januari 2016 | Nederland, Veldhoven

Hallo dames en heren!

Over 12 nachtjes slapen is het eindelijk zo ver! Ik ga dan samen met 2 klasgenootjes (Pam en Jasmijn) voor 11 weken stage lopen in Paramaribo, Suriname. Wij gaan stage lopen in het St. Vincentius ziekenhuis, maar op welke afdeling is nog niet bekend! Ik hoop dat ik op de kraam-/kinderafdeling mag of op de IC stage mag lopen. Dit horen we pas op de eerste stage dag! Verder moeten we zelf onze verpleegkleding mee nemen, maar gelukkig heb ik die van mama en opa en oma voor mijn verjaardag gekregen!

Wij vertrekken op donderdag 28 januari naar Paramaribo en we komen op donderdag 14 april weer terug naar Nederland. Wij zijn dus ongeveer 11 weken in Suriname en moeten hierin 40 dagen stage lopen. Verder komen we in een villa te wonen midden in het centrum. In dit huis kunnen 7 studenten, dus wij krijgen nog 4 andere huisgenootjes. We hebben nog helemaal geen foto's gekregen, dus we zijn erg benieuwd hoe het er allemaal uitziet! Vanaf ons huis is het ongeveer 5 minuutjes lopen naar het ziekenhuis, dus dat is erg fijn! Het ziekenhuis ziet er (op de foto's) heel erg mooi uit! Wel heb ik gelezen (op verschillende blogs) dat het ziekenhuis héél erg anders is dan de ziekenhuizen in Nederland. Dus ik ben benieuwd!

Afgelopen week hebben we ons visum gekregen! Nu moet ik alleen nog een gezondheidsverklaring regelen en een MRSA test doen. Als dat allemaal geregeld is, ben ik er helemaal klaar voor! Mijn koffers zijn namelijk al bijna helemaal ingepakt dus daar hoef ik me verder geen zorgen over te maken.

Verder komt mijn grote liefde, Bauke, ook voor 10 dagen naar Suriname! Hij komt op 19 maart en ik ben nu al aan het aftellen, terwijl ik nog niet eens ben vertrokken haha.

Ik ben van plan om elke week een vlog (een video blog) te maken, waarin je mijn ''avonturen'' dus kunt zien, in plaats van dat je een lang verhaal hoeft te lezen! Dit leek me ook vooral wel handig voor jullie, opa en oma! Ik zal dan een youtube link in het reisverslag zetten!

Verder kunnen jullie op dit adres kaartjes sturen!

Rebekka Oosterhuis
van Sommelsdijckstraat 38
Paramaribo, Suriname

In Suriname kennen ze geen postcode dus vandaar!

XX Rebekka

  • 16 Januari 2016 - 17:42

    Monique:

    Keileuk dat je het werkelijk gaat doen!! Je hebt je goed voorbereid dus het zal allemaal wel goed gaan. Succes nog met je wattenstokje! XXX Mazzer

  • 25 Januari 2016 - 13:47

    Cor En Joke:

    He, Rebekka het is bijna zover. We wensen je een goede reis. XX Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rebekka

Actief sinds 15 Jan. 2016
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 8262

Voorgaande reizen:

28 Januari 2016 - 14 April 2016

Verpleegkunde stage in Paramaribo, Suriname

Landen bezocht: